Hoşgeldiniz Kadınlar!
Sitemiz sadece kadın üyeliklerine açıktır.

  • DOLAR
    %0,04
  • EURO
    %-0,18
  • ALTIN
    %-1,62
  • BIST
    %0,29
Adet döneminde tatlı krizi ile nasıl baş edilir?

Adet döneminde tatlı krizi ile nasıl baş edilir?

Biz bayanlar her adet yarıyılımızda muhtelif kasvetler yaşarız! Bunlardan biride tatlı krizlerimizdir. Meşhur adet evveli gelen tatlı krizlerini bir çoğumuz bastıramaz ve çikolatalı tatlılara yeniliriz. Gerçeğinde yerken bizi mutlu ettiğini sandığımız bu tatlıların  adet yarıyılında hiç bir faydası olmuyor ne yazık ki. Ama bazı besinler var ki yarıyılsal kabarıklık, ağrı, mide bulantısı gibi bir çok […]

Biz bayanlar her adet yarıyılımızda muhtelif kasvetler yaşarız! Bunlardan biride tatlı krizlerimizdir. Meşhur adet evveli gelen tatlı krizlerini bir çoğumuz bastıramaz ve çikolatalı tatlılara yeniliriz. Gerçeğinde yerken bizi mutlu ettiğini sandığımız bu tatlıların  adet yarıyılında hiç bir faydası olmuyor ne yazık ki. Ama bazı besinler var ki yarıyılsal kabarıklık, ağrı, mide bulantısı gibi bir çok bulguyu bastırmada takviyeci oluyor. İşte bunlardan kimileri;

KALSİYUM

Adet evveli belirti yaşamayan bayanlara göre adet evveli belirti yaşayan bayanların menstrüasyon yarıyıllarında kan seviyelerindeki kalsiyum daha düşük bulunmuş. Belirti sebebiyle kasvet sürükleyenler kalsiyumdan zengin beslendiklerinde ise psikolojilerinde ve ödem meselelerinde yalnızca birkaç ay sonra iyileşme görülmüş. Kalsiyumdan yana zengin besinler adet evveli belirtiden muzdarip bayanlar için ehemmiyetli olmaktadır.

Kalsiyum Kapsayan Besinler: Yoğurt, süt, soya sütü, peynir,  soya fasulyesi, tofu, dondurma, yeşil yapraklı sebzeler, sardalya balığı, fındık, badem, badem ezmesi

D VİTAMİNİ

Bedenimizde kalsiyumun aktifliği için D vitamini gerekmektedir. Bu sebeple ikisinin ismi çok sık beraber anılır ve süt gibi yüksek kalsiyum içerikli bazı besinlerin içerisine D vitamini dayanak edilir.

D Vitamini Kapsayan besinler:  En iyi kaynak güneş ışığıdır.  Peynir, yumurta, somon balığı ve sardalye gibi bazı balıklar ve zenginleştirilmiş kahvaltılık hububat mahsulleri az ölçüde D vitamini kapsarlar.

MAGNEZYUM

Kalsiyumda olduğu gibi menstrüasyon evveli belirti yaşayan bayanların kandaki magnezyum seviyeleri, adet evveli belirtiyi yaşamayan bayanlara göre düşük görülmüş. Bu sebeple magnezyum tüketimini dikkat edip belirtiyi eksiltmek kulağa çok güzel geliyor değil mi?

Magnezyum Kapsayan Besinler; Kabak çekirdeği,  ıspanak, pazı, brokoli, kabak, ay çekirdeği, susam, keten tohumu kaju fıstığı, , kinoa,  patates, muz, avokado, et, süt, kuru baklagiller, çikolata, bütün hububatlar, yağlı tohumlar

B6 VİTAMİNİ

Bedenimiz B6 Vitamini olmadan duygularımızı etkileyen dopamin isimli nörotransmiteri üretemez. Bu sebeple adet yarıyıllarında B6 vitamininden yana güçlü besinlerle beslenmenizi öneririm.

B6 Vitamini Kapsayan Besinler; Nohut, somon balığı, kırmızı et, tavuğun göğüs eti, patates, yulaf, muz, kahverengi pirinç, brokoli, yumurta, avokado, hububatlar, fındık, fıstık

ADET YARIYILI EVVELİ İÇİN TEKLİFLER

Tuz ve tuzlu besinlerden kaçının; Adet evveli belirti bedende ödem ve su tutulumuna yol açar. Fazla tuz tüketimi ise bu gidişatı artırabilir. Bundan dolayı tuz tüketiminize dikkat edin.

Kafeini hakimiyetli harcayın; Bazı araştırmalar adet evveli yarıyılda kafeinin fazla tüketiminin, göğüs hassasiyeti ve daha fazla asabiyete yol açtığını söylemektedir. Bu yarıyılda kahve, çay ve içeceklerin fazla tüketimi yerine nebat çaylarını seçim edebilirsiniz

Papatya çayı içebilirsiniz; Adet evvelinde içilen papatya çayının verimi olabilir zira bu çayın kapsadığı elementler adale krampların şiddetini azaltmaya takviyeci olabilir. Aynı zamanda papatya asabiyet ve evhama yol açabilen gerginliği de eksiltebilir. Papatya çayı kafein kapsamaz. Bu surattan âdetiniz yanaşırken hoşlandığınız kafeinli meşrubatların yerini alacak ideal bir tercihtir.

Kumpaslı egzersiz yapın; Egzersiz sırasında salınan endorfin hormonunun mutluluk vereceğini unutmayın

Uyku kumpasınıza dikkat edin; 8 saat uyumaya çalışın.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN