Hoşgeldiniz Kadınlar!
Sitemiz sadece kadın üyeliklerine açıktır.

  • DOLAR
    %1,53
  • EURO
    %0,53
  • ALTIN
    %2,86
  • BIST
    %0,76
Ramazan Bayramı’nda hangi tatlıları yemek gerekir çocukların beslenmesine dikkat

Ramazan Bayramı’nda hangi tatlıları yemek gerekir çocukların beslenmesine dikkat

11 ayın sultanı Ramazan’ın bitmesine günler kala herkes bayram için hazırlıklar da başladı. Hem tatile gidecekler hem de bayramı evinde geçirip hazırladığı tatlıları ikram etmek için hazırlanan bayanların çocuklarına ekstra dikkat etmesi gerekiyor. Fazla şeker tüketimi ile çocuklar şeker hastalığı ile karşı karşıya kalma riski  yaşıyor. İşte çocukların bayramda nasıl beslenmesi gerektiği hakkında fikirler…  HAFİF […]

11 ayın sultanı Ramazan’ın bitmesine günler kala herkes bayram için hazırlıklar da başladı. Hem tatile gidecekler hem de bayramı evinde geçirip hazırladığı tatlıları ikram etmek için hazırlanan bayanların çocuklarına ekstra dikkat etmesi gerekiyor. Fazla şeker tüketimi ile çocuklar şeker hastalığı ile karşı karşıya kalma riski  yaşıyor. İşte çocukların bayramda nasıl beslenmesi gerektiği hakkında fikirler…

 HAFİF BİR KAHVALTI KESİNLİKLE YAPIN

Okan Üniversitesi Sağlık Kurumu Beslenme ve Perhiz Uzmanı Dyt. Sinem Ece Çaparoğlu, anne ve babalara önemli uyarılarda bulundu. Gün içerisinde aralıksız bir ikram halinde olunacağı için, sabah kahvaltısında hafif beslenmede fayda var. Kahvaltıda doğal gıdaları harcamak hafif beslenmenin en kolay yoludur. Başka Bir Deyişle; bir yumurta ya da peynir yanında mevsimine uygun yeşillikler domates, salatalık ve bütün buğday ekmeği tüm fertler için yeterli ve doyurucu olacaktır. Kısacası kızartma, börek ve poğaça gibi glisemik indeksi yüksek beyaz un ve yağ kapsayan gıdalardan uzak durmamız doğal beslenme için yeterlidir.

 HAZIR TATLILARA DİKKAT!

Öteki dikkat etmemiz gereken en ehemmiyetli nokta; nasıl ve ne zaman tatlı tüketeceğimizdir. Hazır tatlılar, tabaklarda gördüğümüz anda elememiz gereken ilk lezzetimiz olmalıdır. Zira çocuk beslenmesinde netlikle glikoz-fruktoz şurubunun yeri yoktur.Aynı zamanda kutulu şekerlerde içerisinde bulunan renklendiriciler ve lezzetini çoğaldırmak emeliyle ilave edilen katkı maddeleri suratından harcanmaması gereken bir öteki tatlı cinsidir. Ayrıca öğün aralarında aralıksız çocukların şeker harcaması, ana öğünlerde iştahsızlığa neden olacağı için harcamaları gereken besleyiciliği yüksek gıdaları harcamamalarına neden olur. Bu surattan gün içindeki beslenme tasarısında bu ehemmiyetli noktaya dikkat edilmesi gerekir.

DONDURMA KURTARICI OLABİLİR

Tatlı seçimi olarak ev imali sütlü tatlılar ve dondurmalar porsiyon ve adet hakimiyetiyle ebeveynlerin işini kolaylaştırabilir. Çocukların dondurmalara düşkünlüğü hepimizce bilindiği üzeredir. İşte bu düşkünlük bayramlarda şerbetli tatlılar yerine bizim için sığınabileceğimiz daha sağlıklı bir liman sunmaktadır, natürel arttan bir kadeh ılık su içmek koşuluyla.

YEMEĞİN YANINDA YOĞURT YEDİRMEYE ÖZEN GÖSTERİN 

Gün batımıyla birlikte hamur işlerine ve tatlılara son vermek günü kurtarmamızın en ehemmiyetli anahtarı olacaktır hepimiz için. Tüm gün çocuklarımızın harcadığı şekerli yiyeceklerle çaba etmek zorunda kalan mide bağırsaklarına takviyeci olması için akşam yemeğinde lif açısından zengin olan sebze yemeklerinin yanında bir kase yoğurt harcanması doğru alternatif olacaktır. Gün içerisinde de elimizden geldiğince çocuğumuzun fiziksel etkinliğine destek olmayı muvaffak olabilirsek, sağlık açısından doğru idarenmiş bir bayram geçirmiş oluruz.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN