Hoşgeldiniz Kadınlar!
Sitemiz sadece kadın üyeliklerine açıktır.

  • DOLAR
    %1,53
  • EURO
    %0,53
  • ALTIN
    %2,86
  • BIST
    %0,76
Bel ağrıları nasıl geçer her 20 dakikada bir ayağa kalkıp adım atın!

Bel ağrıları nasıl geçer her 20 dakikada bir ayağa kalkıp adım atın!

Bel sızılarından kurtulma yolları nelerdir? Bel sızıları nasıl geçer? Bel sızılarından kurtulmak için egzersizler nelerdir? Gün içerisinde çok fazla ayakta kalmaktan veya muhtelif sebeplerden dolayı büyüyen bel sızılarının önüne geçmenin 10 yolunu Liv Hospital Fizik Rehabilitasyon ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Rıza Azeri yollarını anlattı. HER 20 DAKİKADA BİR AYAĞA KALKIP ADIM ATIN Otururken omurgadaki disklerin arasındaki tazyik […]

Bel sızılarından kurtulma yolları nelerdir? Bel sızıları nasıl geçer? Bel sızılarından kurtulmak için egzersizler nelerdir? Gün içerisinde çok fazla ayakta kalmaktan veya muhtelif sebeplerden dolayı büyüyen bel sızılarının önüne geçmenin 10 yolunu Liv Hospital Fizik Rehabilitasyon ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Rıza Azeri yollarını anlattı.

HER 20 DAKİKADA BİR AYAĞA KALKIP ADIM ATIN

Otururken omurgadaki disklerin arasındaki tazyik oturma biçimine bağlı olarak çoğalır. Öne doğru eğilmekle veya yana doğru eğilip oturmakla disk aralarındaki tazyik daha da yükselir. Bu surattan her 20 dakikada bir ayağa kalkıp disk aralarındaki tazyiki eksiltmek gerekir. Diskin içinde damar olmadığı için etraftaki dokulardan beslenir. Oturduğumuz zaman diskin içinde akışkan alışverişi olmaz. Ancak hareket ettiğimiz zaman disk beslenir. Bu sebeple uzun süreli oturanlarda dejeneratif fıtıklar oluşur.

BELİNİZİ DESTEKLEYİP OTURMA POZİSYONUNUZU DÜZENLEYİN

Dik oturduğumuz ve bele destek verdiğimiz zaman disklere binen yük ölçüyü eksilir. Yana veya öne eğildiğimizde disk aralarındaki tazyik çoğalır ve bel sızısına neden olur. Destekleyiciler şahsa göre değişir, bel çukurunu dolduracak biçimde olmalıdır ve esnek olanlar seçim edilmelidir.

bel ağrısı nasıl geçer

YERDEN BİR ŞEY ALIRKEN BELİNİZDEN EĞİLMEYİN

Öne doğru eğilmekle bele binen yük ölçüyü kilo ve boyla alakalı olarak çoğalır. Bedenin ağırlığının yüzde 60’ı belden yukarıyası, yüzde 40’ı belden altıdır. Öne doğru eğildiğimiz zaman fizik kaidelerine göre eğilmenin çoğalmasıyla belin yükü de çoğalır. Misalin 70 kiloluk birinin 42 kilo belden yukarıyası, 28 kilo belden altıdır. Öne doğru eğilmekle bele binen yük ölçüyü 4-5 katına çıkar. Bu da bele fazla yük bindirir.

RAHAY ETTİĞİNİZ POZİSYONDA YATIN KASMAYIN!

Şayet sırt üstü rahat ediyorsanız sırt üstü, surat üstü rahat ediyorsanız surat üstü yatın. Rahat ettiğiniz pozisyon sizin için en iyi pozisyondur. Bel çukuru fazla olanlar genelde sırt üstü uyuyamazlar, bu sebeple yan veya surat üstü uyurlar. Sırt üstü uyuduğunda bel sabaha kadar köprü kurmuş olur, dolayısıyla şahıs bel sızısıyla uyanır.

YATAKTAN ANİDEN KALKMAYIN!

Bel sızısı olanlar yataktan kalkmadan evvel bel adalelerini ısıtmak için belli egzersizler yapabilirler. Yataktan kalkarken yan dönüp evvel bacaklar sarkıtılmalı sonra kalkılmalıdır. Anlık hareketlerden sakınmak gerekir. Gece uyuduğu zaman insanın adaleleri soğur. Bu surattan üzerine bir şey örtme lüzumu sezer. Dolayısıyla sabah kalkıldığında adaleler soğuk olduğu için bir anlık kalkmayla adale spazmı yaşanabilir. Bu sebeple evvel kolay hareketlerle adaleleri ısıttıktan sonra yan dönüp evvel bacakları sarkıtmak sonra da bedeni kaldırarak yataktan kalkmak gerekir.

YERDEN BİR ŞEY KALDIRIRKEN DİZLERİ BÜKÜN

Yerden bir şey kaldırırken dizlerinizi bükerek kaldırın. Kaldırdığınız eşyayı kendi bedeninize yakın tutun. Uzak yakaladıkça bele binen yük çoğalır. Öne eğildiğiniz zaman beden ağırlığı çoğalacağından bele binen yük de çoğalır. Dolayısıyla yerden bir şey alırken öne ya da yana eğilmeden dizlerden dayanak almak gerekir. Bel sızısı olanlar zati ağır eşyalar kaldırmaktan sakınmalıdır. Zoraki kalırlarsa kendilerine yakın yakalamalıdır. Bavul taşıyacaksınız tekerlekli olanları seçim etmelisiniz. Sırt çantası kullanıyorsanız çift askılı olsun ki ağırlık bir tarafa binmesin.

KOŞMAKTAN KAÇININ DÜZ YOLDA YÜRÜYÜŞ YAPIN!

Yürüyüşün kondisyonu artırma, kilo verme gibi bir hayli verimi olduğu gibi omurgada diskin beslenmesi üzerine de yararları vardır. Yürüyüş yaptığınız zaman kesintisiz bir ayak yerdedir, bu sebeple diskte etraf dokularla madde alışverişi olur. Diskin beslenmesine katkıda bulunur. Koşarken iki bacak da havada olabildiği için ayaklar düştüğü anda diskler üzerine bir tazyik olur. Omurlar birbirine tazyik uyguladığı için bel fıtığı da çoğalır.

SUYUN KALDIRMA EFORUNDAN FAYDALANIN

100 kiloluk insan suya girdiğinde adale yağ vaziyetine göre 3 ile 5 kilo arasında ağırlığı olur. Dolayısıyla yüzmek adaleleri kuvvetlendirir, bele rastgele bir ağırlık gelmez. Böylece bele yük vermeden adaleler kuvvetlenmiş olur.

KİLO ALMAKTAN KAÇNIN SİGARADAN UZAK DURUN

Fazla kilo almayın, varsa verin. Özellikle göbek bölgesinden alınan kilolar bele binen yük ölçüsünü artırıyor. Ayrıca büyük göğüsler de bel sızısı yapıyor. Çok büyük göğüsleri küçülttürmek bel ağrısına gevşetecektir. Sigara omurgadaki disklerin etrafındaki ince damarları tıkadığı için diskin beslenmesini güçleştirir. Bu sebeple sigara içenlerde bel fıtığı daha çok görülür, varsa çoğalır.

DURUŞ EGZERSİZLERİ YAPIN

Omurga bir tamdır, rastgele bir yerinde biçim bozukluğu varsa ister istemez bel kısmını da etkileyecektir. Misalin fazla kamburluk beldede çukur yapar ve bel sızısına neden olur. Bu sebeple duruş egzersizleri yapmak ehemmiyetlidir.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN