Hoşgeldiniz Kadınlar!
Sitemiz sadece kadın üyeliklerine açıktır.

  • DOLAR
    %0,15
  • EURO
    %-0,09
  • ALTIN
    %0,00
  • BIST
    %0,39
Kabızlığa iyi gelen yiyecekler neler kuru erik birebir!

Kabızlığa iyi gelen yiyecekler neler kuru erik birebir!

Kabızlık bir hayli insanı etkileyen bir sağlık meseleyi. Kabızlığı gidermek için ilaçlara para vermek yerine natürel rehabilitasyon yöntemleriyle bu meseleyi ortadan kaldırabilirsiniz. Bazı besinler kapsadıkları lif, vitamin ve mineraller sayesinde bağırsak hareketliliğini sağlayarak kabızlığı anında gideriyor. İşte kabızlığı gideren 6 yöntem! Ballı-limonlu çay  Kabızlığı gideren en tesirli yöntemlerden biri de ballı limonlu çaydır. Suya bal […]

Kabızlık bir hayli insanı etkileyen bir sağlık meseleyi. Kabızlığı gidermek için ilaçlara para vermek yerine natürel rehabilitasyon yöntemleriyle bu meseleyi ortadan kaldırabilirsiniz. Bazı besinler kapsadıkları lif, vitamin ve mineraller sayesinde bağırsak hareketliliğini sağlayarak kabızlığı anında gideriyor. İşte kabızlığı gideren 6 yöntem!

Ballı-limonlu çay 

Kabızlığı gideren en tesirli yöntemlerden biri de ballı limonlu çaydır. Suya bal ve limon ilave ederek bir çay yapın. Bal bir müshildir ve ayrıca limonun neden olduğu çayın ekşiliğini eksiltmeye bereket. Limon da sindirim sistemi için natürel bir uyarıcı görevi görür ve zehirli maddelerin bedenden atılmasına takviyeci olur.

Kuru erik 

Kuru erik, lif açısından zengindir ve aynı zamanda kabızlığı natürel olarak gevşeten dışkı rahatlatıcı bir şeker olan sorbitol kapsar. 100 gram kuru erik 14.7 gram sorbitol kapsar. Şayet kuru eriğin tadından hoşlanmıyorsanız suyunu da içebilirsiniz. Meyve suyu meyveden daha az lif kapsamasına karşın yeniden de tesir sağlayacaktır. Kuru eriklerin tesir göstermeye başlaması azıcık zaman alabilir. Bu surattan 1 saat ya da 2 saat bekleyin.

Lifli besinler yiyin 

Lifli yiyecekler sanki natürel müshil işlevi görür. Dışkınızın daha fazla su yakalamasına takviyeci olarak dışkılamayı basitleştirirler. Bu sebeple günlük perhizinize en az 20-35 gram lif ilave etmelisiniz. Lif bakımından zengin besin kaynakları arasında Brüksel lahanası, elma, incir, kepekli hububat ve siyah fasulye bulunur.

Kabak, susam, ayçiçeği veya keten tohumu gibi tohumlar ve fındıklar da iyi lif kaynaklarıdır. Ancak şu ihtarı yapmakta fayda var: Kanama bozukluğu, bağırsak tıkanıklığı veya yüksek tansiyon gibi problemleriniz varsa keten tohumu harcamayın! Hamile ve emziren anneler de bundan sakınmalı.

Bol bol su için 

Sert, kuru dışkı kabızlığın en yaygın sebebidir ve yeterince su içmek bedeni düzgün bir biçimde ıslatarak dışkının geçmesini basitleştirir. Armut ve elma suları da hafif natürel müshillerdir.

Bu süreçte diüretik oldukları için kafeinli meşrubatlardan ve gazlı meşrubatlardan uzak durun. Zira bu meşrubatlar bedeninizi ıslatmak yerine daha fazla akışkan kaybetmenize neden olurlar.

Hacim artırıcı yiyecekler harcayın 

Keten tohumu, çemen otu ve psyllium gibi nebatların müshil tesiri vardır ve dışkıyı yumuşatır. Kabızlık sürüklüyorsanız onları yiyin ve bol su için. Ayrıca çay formlarını da sınayabilirsiniz.

Yemeklerinize yoğurt ilave edin, değişik süt mahsullerinden uzak durun 
Kabızlık sürüklüyorsanız süt mahsullerinden uzak durmanız öneri edilir ancak yoğurt bunlar arasında imtiyazdır. Yoğurt, bifidobacterium longum veya bifidobacterium animalis gibi probiyotikler kapsar. Yapılan çalışmalar, bu probiyotiklerin dışkılamanın daha sık ve daha sızısız olmasına takviyeci olduğunu göstermiştir.

Tuvalette dik biçimde oturmayın

Sırtınız dik biçimde tuvalette oturmayın! Bu duruş nedeniyle puborektalis adaleyi çekilir. Kalın bağırsağın bütün ucunda bulunan bu adale dik oturulduğunda gerildiği için dışkı çıkışı güçleşir. Doğru oturma şekli, omurganız uyluklarınıza göre takribî 35 derece açı yapacak biçimde öne eğilmektir.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN