Hoşgeldiniz Kadınlar!
Sitemiz sadece kadın üyeliklerine açıktır.

  • DOLAR
    %0,20
  • EURO
    %0,35
  • ALTIN
    %-0,62
  • BIST
    %0,76
Bitkin uyanma sebepleri neler fazla kahve harcamak onlardan biri!

Bitkin uyanma sebepleri neler fazla kahve harcamak onlardan biri!

Uyku, bedenimizin kendini yenileyip, dinlenmesi için koşul olan lüzumlarımızdan biri. Ancak yeteri kadar yattığınız halde yataktan çıkmaya dahi halinizin olmaması bir şeylerin ters gittiğinin göstergesi. Kahvaltıyı sıçramak, tüm gün kahve içmek, abur cubur harcamak uyku niteliğinin bozulmasının sebeplerinden kimileri. Peki bitkin uyanmanın öbür sebepleri neler? Cevabı haberimizde… Kahvaltıyı sıçramak  Günün en ehemmiyetli öğünlerinden biri olan […]

Uyku, bedenimizin kendini yenileyip, dinlenmesi için koşul olan lüzumlarımızdan biri. Ancak yeteri kadar yattığınız halde yataktan çıkmaya dahi halinizin olmaması bir şeylerin ters gittiğinin göstergesi. Kahvaltıyı sıçramak, tüm gün kahve içmek, abur cubur harcamak uyku niteliğinin bozulmasının sebeplerinden kimileri. Peki bitkin uyanmanın öbür sebepleri neler? Cevabı haberimizde…

Kahvaltıyı sıçramak 

Günün en ehemmiyetli öğünlerinden biri olan kahvaltıyı sıçramak üşengeçleşmenize neden olabilir. Kahvaltı yapmak metabolizmanızı harekete geçirir. Kahvaltıda bedeninizin gereksinimi olan enerjiyi bütün hububatlar, yağsız protein ve sıhhatli yağlarla desteklemelisiniz.

Gün boyu kahve içmek

Günde en fazla 3 fincan kahve içmek sizin için verimlidir. Her şeyde olduğu gibi kahvenin de aşırısı hasar. Aralıksız kafein tüketimi uykuya dalmanızı sağlayan adenozini durdurur. Uyumadan 6 saat kadar evvel alınan kafein dahi uykunuzu tesirler. Bu nedenle öğleden sonra kafein tüketimini kesmelisiniz.

Yeteri kadar su içmemek 

Bedeninizin susuz kalması enerji seviyeniz üzerinde ehemmiyetli rol oynar. Susuzluk kan hacminde eksilmeye neden olur ve kanınız koyulaşır. Kalbiniz daha az pompalama yapar ve adalelere, uzuvlara giden oksijen ile yiyecek ölçüsündeki sürat eksilir. Bitkinlikten sakınmak için yeterince su için.

Psikolojik meseleler

Uykuya dalmadan evvel bir hayli insan evhamlarını ya da almak zorunda oldukları kararları tekerrür gözden geçirirler. Bunu yapmak “gece anksiyetesi” yaratır ve dinlenmenizi tesirler. Stres genellikle huzurlu bir uyku sürüklemenizin önüne geçer. Bu rahatsızlık, yatarken dahi alarm vaziyetinde kalmanıza neden olur. Bundan dolayı basitçe uyanırsınız ve huzurlu bir biçimde yatamazsınız. Bu tip vaziyetlerde en iyi fikir bazı gevşeme teknikleri bilmeniz olacaktır.

Mükemmeliyetçi olmak

Muhteşem olmak için uğraşmak daha çok çalışmanıza ve yorulmanıza neden olur. Bu nedenle tanımladığınız niyetlerde reelci olun. Projelerinizi hakikatleştirmek için zaman hududu tanımlayın ve buna uymaya çalışın. Hemen yapmak için kendinizi yormayın.

Aralıksız abur cubur harcamak

Şeker ve kolay karbonhidratla dolu olan hazır yiyeceklerin glisemik indeksi yüksektir. Kan tazyikindeki ani yükselmeler ise bitkinliğe yol açar. Her yemekte bütün hububatlarla beraber yağsız protein alarak kan şekerinizi sabit tutun. Fırında tavuk, kahverengi pirinç, somon balığı, tatlı patates ya da tavuklu ve meyveli salata iyi birer alternatiftir.

Dağınık yerde çalışıyorsanız

Kalabalık bir masa zekâsal olarak sizi yorar, odaklanmanızı güçleştirir. Her günün sonunda işlerinizi tamamlayın ve şahsi eşyalarınızı tertip edip yerlerine yerleştirin. Ertesi gün güne pozitif başlamanıza dayanakçı olur.

Bitkin uyanmanızın öbür sebepleri

Ayrıca, şayet uyku hijyeniniz iyi değilse uyandığınızda bitkin sezmeniz son derece olağandır. Çok fazla ışık, ses ya da misalin yüksek sıcaklıklar, huzurlu bir biçimde dinlenmenizi maniler. Bu ayrıca günlük alışkanlıklarınızın makûs olması ile alakalı da olabilir. Muhtelif çalışmalar yatmadan evvel ekranlara bakmanızın dinlenmenize dayanakçı olmadığını göstermiştir. Ayrıca büyük porsiyonlu öğünler yemek de iyi bir fikir değildir, özellikle de bu öğünler çok ölçüde şeker kapsıyorsa. Gün içerisinde egzersiz yapmamak da iyi bir uyku sürüklemenizi tesirler.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN