Hoşgeldiniz Kadınlar!
Sitemiz sadece kadın üyeliklerine açıktır.

  • DOLAR
    %0,35
  • EURO
    %0,04
  • ALTIN
    %0,37
  • BIST
    %1,30
Atıştırma araştırması sonuçları inanılmaz Türkler en çok can sıkıntısından yiyor!

Atıştırma araştırması sonuçları inanılmaz Türkler en çok can sıkıntısından yiyor!

Dünyanın önde gelen fonksiyonel bileşen üreticilerinden BENEO, değişik yaş grupları ve bölgesel meyilleri göz önüne alarak küresel atıştırmalık alışkanlıklarını araştıran bir araştırma asıllaştırdı. Bu sene sonuçlanan ve dünya çapında 22 ülkeyi içeren araştırmaya Türkiye’den bini aşkın birey katıldı. Süratli tüketim mahsulü – FMCG guruları bu araştırmada, dünyanın öğün sıçrama ve atıştırma meyillerini mercek altına aldı. Araştırmadan elde […]

Dünyanın önde gelen fonksiyonel bileşen üreticilerinden BENEO, değişik yaş grupları ve bölgesel meyilleri göz önüne alarak küresel atıştırmalık alışkanlıklarını araştıran bir araştırma asıllaştırdı.

Bu sene sonuçlanan ve dünya çapında 22 ülkeyi içeren araştırmaya Türkiye’den bini aşkın birey katıldı. Süratli tüketim mahsulü – FMCG guruları bu araştırmada, dünyanın öğün sıçrama ve atıştırma meyillerini mercek altına aldı.

Araştırmadan elde edilen acayip neticelere göre, dünya çapında 18–34 yaş arasındaki harcayıcıların büyük bir çoğunluğunun haftada en az üç kere kahvaltı es geçtiği gözlemleniyor.

KAHVALTIDAN SONRA ATIŞTIRIYORUZ

Avrupa’da, haftada en az üç kere sabah saatlerinde atıştıranların büyük bir çoğunluğunu yeniden 18–34 yaş arasındaki harcayıcılar oluşturuyor. Tüm ülkelerden elde edilen demografik bilgiler, sabah saatlerinde atıştıranların rakamının, kahvaltı öğünşöhreti haftada en az üç kere geçiştirenlerden daha yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Bu vaziyet de harcayıcıların sabah saatlerinde kahvaltının ardından atıştırma meylinde olduğunu gözler önüne seriyor.

GENÇLER ÖĞLEN YEMEĞİ YERİNE KAHVALTI EDİYOR 

Araştırma neticelerine göre ; Türkiye’de 25–34 yaş arasındaki bireylerin %18’i haftada en az üç kere kahvaltıyı es geçerken ilerleyen yaşla beraber kahvaltıya verilen ehemmiyet çoğalıyor. İngiltere’de 18–24 yaş arasındaki harcayıcıların % 42’si kahvaltıyı haftada en az üç kere atlarken, yeniden aynı yaş aralığında Türkiye’de bu oran yalnızca %10.

Dünya genelinde, öğle saatlerinde atıştırma meylinin, 55 yaş üstüne mukayeseyle 18–24 yaş grubunda daha yaygın olduğu görülüyor. Türkiye’de 65 yaş üstünün %50’si haftada en az üç kere sabah saatlerinde atıştırmayı seçim ediyor.

ÖĞLEDEN SONRA KENDİMİZİ ŞIMARTMAK İÇİN ATIŞTIYORUZ

Öğle yemeğini haftada en az üç kere sıçrayanların rakamı ise kahvaltıyı es geçenlere mukayeseyle çok daha düşük. Neticeler genel olarak harcayıcıların öğle yemeği alışkanlıklarının daha yaygın olduğunu gösteriyor. Dünya çapında insanlar öğle saatlerinde açlık sezerek, kahvaltının bütün tersine geçiştirmek yerine yemek yemeyi seçim ediyor. Araştırmayı yürüten uzmanlara göre elde edilen bu bilgiler, öğleden sonra atıştırma meylinin sağlıkla değil daha çok kendini şımartmakla alakalı olduğunu işaret ediyor.

YAŞ İLERLEDİKÇE DAHA ÇOK ATIŞTIRIYORUZ

Türkiye’de 65 yaş üzeri, haftada en az üç kere öğle yemeğini sıçradığını belirten harcayıcıların oranı ise %25. Öbür yandan İngiltere’de 18–24 yaş aralığının %29’u öğle yemeğini sıçrama meylinde olduğunu dile getiriyor. Neticeler Türkiye’de artan yaşla beraber yükselen atıştırma meylinin öbür ülkelere göre çok daha yüksek olduğunu işaret ediyor. Türkiye’de 65 yaş üstünün %75’i haftada en az üç kere öğleden sonra atıştırıyor. Oysa Avrupa ve Orta Asya ülkelerinde bu denli yüksek atıştırma oranları daha çok genç popülasyonda gözlemleniyor. Amerika Birleşik Devletlerinde ise 18–24 yaş arasındakilerin % 57’si öğleden sonra haftada en az 3 kere atıştırıyor.

EN AZ AKŞAM YEMEKLERİNİ ES GEÇİYORUZ

FMCG Gurularının yürüttüğü araştırma neticeleri gün içinde en az geçiştirilen öğünnam akşam yemeği olduğunu gözler önüne seriyor. Araştırmaya katılan tüm ülkelerde akşamları en çok erişkinlerin açlık yatıştırmaktan başka sebeplerle atıştırdığı gözlemleniyor.

TÜRKLER CAN SIKINTISIDAN ATIŞTIRIYOR 

İnsanları atıştırmaya yönlendiren etmenlerin başında can kasveti, sağlık sebepleri ve kendini şımartma isteği önde geliyor. Ankete verilen cevaplar can kasvetinden atıştıran harcayıcıların seçilen mahsullerin gıda kıymetlerine daha az dikkat ettiğini işaret ediyor. Yevmiye stresle başa çıkma mekanizması olarak atıştırmak oldukça popüler. Türkiye’de yaş gruplarının tamamının %50’si can kasvetinden atıştırıyor. Öbür yandan Almanya’da bu oranın %20’nin altında olduğu dikkat topluyor.

Genel olarak harcayıcılar arasında, hafta süresince vasati en az üç kere atıştıranların oranı, akşam yemeğini sıçrayanlardan çok daha yüksek olduğu izleniyor. Bu neticeler ışığında uzmanlar, akşam atıştırma meylinin açlığı tatmin etme tutkusu tarafından yönlendirilmediğini dile getiriyor. Türkiye’den elde edilen acayip neticeler akşam yemeğinin oldukça ehemmiyetli olduğunu ispatlıyor. Yalnızca 24–35 yaş arasında %11’lik bir kesim haftada en az üç kere akşam yemeğini es geçebiliyor. 55–64 yaş arasındaki erişkin Japonlar ise %60’lık bir oranla dünyada akşam yemeğini en çok sıçrayan grup olarak öne çıkıyor.

GENÇLER STRESLE BAŞA ÇIKMAK İÇİN ATIŞTIRIYOR

Stresle başa çıkmak için atıştıranlar listesinin başında 18–24 yaş grubu yer alıyor. Dünya çapında 55 yaşın üzerinin bu sebeplerle atıştırma olasılığı ise çok daha düşük. Uzmanlar bu gidişatı, olgun harcayıcıların atıştırırken sağlıklı alternatifleri seçim ederek, daha şuurlu davrandığı yönünü açıklıyor.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN