Hoşgeldiniz Kadınlar!
Sitemiz sadece kadın üyeliklerine açıktır.

  • DOLAR
    %0,15
  • EURO
    %-0,09
  • ALTIN
    %0,00
  • BIST
    %0,39
Sabahları neden şiş suratla uyanırız?

Sabahları neden şiş suratla uyanırız?

Sabahları surat şişmesi çoğunlukla beslenme ve yaşam stilindeki minik farklılıklarla önlenebiliyor. Ancak uyandığınızda aynada gördüğünüz yüzdeki şişlikler uzun zamandır geçmiyor, rahatsız edici bir ebada erişiyorsa ya da bir anda ortaya çıkan suratın emin bir kısmında bir araya gelmiş şişlik varsa elbette hekime müracaat etmelisiniz.  Şayet altta yatan bir sağlık meseleyi yoksa sabahları suratınız fazla şişmiş […]

Sabahları surat şişmesi çoğunlukla beslenme ve yaşam stilindeki minik farklılıklarla önlenebiliyor. Ancak uyandığınızda aynada gördüğünüz yüzdeki şişlikler uzun zamandır geçmiyor, rahatsız edici bir ebada erişiyorsa ya da bir anda ortaya çıkan suratın emin bir kısmında bir araya gelmiş şişlik varsa elbette hekime müracaat etmelisiniz.  Şayet altta yatan bir sağlık meseleyi yoksa sabahları suratınız fazla şişmiş bir biçimde uyanmanızın sebeplerini neler olabilir, Dr. Sinan Akkurt’tan bilgi aldık… 

Uyku: Şişmiş bir suratla uyanmanın sebebi pek çok insan için gece süresince bayağı akışkan yakalanmasından kaynaklanır. Ancak bir şahıs çok az veya çok fazla yatarsa şişlik daha da keskin bir hal alabilir. Uyumak, akışkanın surat bir araya gelmesine neden olur ve bireyin uyku pozisyonu da bunu şiddetlendirebilir. Misalin yüzüstü uyumak suratın daha fazla şişmesini tetikleyebilir. Bu vaziyette uyandıktan itibaren başınızı dik yakalamak işe yarayacaktır.

Makyaj: Makyajı arınmadan yatmak kontakt dermatit ismi verilen bir cilt tepkinine neden olabilir. Bu da surat ve gözlerde kızarıklık, tahriş veya kabarıklığa yol açabilir. Hadiselerin çoğu için evham edilecek bir vaziyet yoktur, ancak şişmiş gözler veya gözlerini açmada eforluk gibi ciddi semptomları olanların tıbbi müdahaleye gereksinimi vardır. Makyajınızı arınmadan yatmamaya özen gösterin.

Gıdalar: Bazı gıdaları akşam ya da gece saatlerinde yemek sabahları ekstra kabarıklığa neden olur. Genel itibariyle sodyum içeriği yüksek besinler bedenin daha fazla su yakalamasına neden olabilir. Ana sodyum kaynağı tuz olmakla beraber, maden suları, başta hamsi olmak üzere deniz mahsulleri, peynir, kırmızı ve yeşil biber, fındık, fıstık, ceviz, kereviz ve havuç sodyum kapsar. Sodyumdan zengin bir beslenme insanları susatır, bu surattan daha fazla su darılır, ancak beden bu fazla suyu idrarla vazgeçmeyin surat dahil değişik alanlarda toplayabilir. Özellikle akşam beslenmesinde sakınılması gereken bazı yaygın yüksek sodyumlu gıdaları şöyle sıralayabiliriz: hamburger, patates kızartması, pizza gibi fast food besinler, pastırma ve sucuk gibi işlenmiş etler, suşi, soya soslu yemekler, cips, tuzlu kraker…

İçki: İçki, bir bireyin daha fazla idrara çıkmasına neden olur ve bu da hafif dehidrasyona yol açabilir. Beden, buna cevap olarak su yakalayabilir. 

Adet: Menstruasyon genellikle akışkan yakalanmasına neden olur ve yanaşan bir adet yarıyılından evvel şahıs uyandığında suratında şişlik fark edebilir.

Alerjiler: Bazen sabahları yüzdeki kabarıklık, geceleri solunan toza, tüylere veya polene bağlı alerjiden kaynaklanabilir. Şahıs uyanana kadar rastgele bir bulgu fark etmeyebilir. Alerjik tepkinin tıkanıklık, burun akıntısı, aksırma ve kaşıntılı veya sulu gözler gibi öbür semptomları, alerjilerin kabarıklığa neden olduğunu gösterebilir.

Sinüs enfeksiyonu: Sabahları şişmiş bir suratla uyanmanızın nedeni sinüs enfeksiyonu olabilir. Bu vaziyette yüzde ağrı ve hassasiyet, geniz akıntısı, frontal baş ağrısı, diş ağrısı, ateş ve burun tıkanıklığı gibi semptomlar da görülecektir.

Hipotiroidizm: Tiroid yetmezliği de surat kabarıklığının sebepleri arasındadır. Hipotiroidizm ayrıca kilo almaya, bitkinliğe, saç dökülmesine, soğuğa karşı dayanıksızlığa ve cilt kuruluğuna da yol açabilir.

Dr. Sinan Akkurt, “Sabah uyandığınızda suratınızdaki şişlikten rahatsızsanız konutta uygulayabileceğiniz usullerin başında suratınıza soğuk su uygulamak ya da bir havlu ile soğuk kompres yapmak kazanç.  Ayrıca şişlik olan bölgelere kahve telvesi veya soğutulmuş bir çay poşeti uygulamak, cildi uyarmaya ve kan damarlarını daraltarak kabarıklığı eksiltmeye dayanakçı olabilir. Öte yandan güne egzersizle başlamak da iyi bir fikirdir.” diyor… Ve ilave ediyor: “Sabahları şişmiş bir suratla uyanmak istemiyorsanız, sodyum içeriği yüksek besinlerden kaçının. Özellikle akşam geç saatlerde veya gecenin ilerleyen saatlerinde arıtılmış karbonhidratlardan kaçının. Uyumadan evvel yemek yemeyin. Az ya da fazla yatmaktan kaçının. Sırt üstü yatmaya çalışın.  Gün süresince yeterince su harcayın. İçki tüketiminden de kaçının.”

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN